For navigation menu, see three small barres in upper right corner. 
 

Giving a voice to children and a safe place to be heard is such a privilege and a humbling rewarding experience.

*
Donner une voie à l’enfant, lui procurer un havre de paix où il/elle est entendu(e) et compris(e), est un privilège, une expérience tellement enrichissante et une leçon d'humilité constante. 


 

about agnès dupin 

Agnès has worked in Toronto as a Therapist, Developmental Counsellor, Consultant, Program Coordinator and Supervisor since 1998. She holds a Specialized B.A. in Psychology (York University) where she focused on developmental psychology, and a Master's degree in Social Work (University of Toronto) where she focused on family and child therapy and parenting issues. She has also completed an externship in play therapy. She is a member of the Ontario College of Social Workers, the Ontario Association of Social Workers and past member of Play Therapy International.

Agnès uses a wide range of approaches tailored to the child and family such as play therapy, behavioural therapy, art therapy, narrative, solution focused, mindfulness and attachment approaches. She also specializes in the treatment of anxiety and depression in children, difficulty with transition, behavioural issues, special needs, parent-child relationships, adoption and separation issues. Agnès is also a presenter, trainer and supervisor. She has presented workshops on child development, attachment, positive behavioural support and stress in children. She has trained and supervised Developmental Therapists and Child Care Consultants. She has presented her work at the Canadian annual Infant Mental Health conference: Expanding Horizons for the Early Years.


Le jeu est la forme la plus élevée de la recherche.
— Albert Einstein

AU SUJET D'AGNÈS DUPIN

Agnès travaille à Toronto comme thérapeute, conseillère en développement, consultante, coordinatrice de programmes et superviseur depuis 1998. Elle possède un B.A. spécialisé en psychologie (développement de l’enfant) de l’université York et une maitrise en travail social de l’université de Toronto et est membre du collège des travailleurs sociaux de l’Ontario, de l’association des travailleurs sociaux et ancien membre de l’association international de la thérapie par le jeu. Elle a suivi des formations en thérapie par le jeu et de l’art, thérapie basé sur l’attachement parent-enfant, les stratégies de relaxations et de support positif du comportement. Elle a donné des ateliers sur le développement de l’enfant, l’attachement parent-enfant, le support positif du comportement et le stresse chez les enfants.

 


Play is the exultation of the possible.
— Martin Buber

ADDITIONAL education / info*

  • Mindfulness Training (2014 + 2015)
  • Making the Connection 0-1 Training (2011)
  • Narrative Approaches Therapy training (2010)
  • Home visiting for professionals working with high risk families training (Jun 2009)
  • Autism Intervener Certificate Training Program (Aug 2005)
  • Applied Behavior Analysis & Posisitive Behavioural Support, Training and Supervision (1999-2007)
  • Play Therapy Externship Program, Kingston, Ontario (1998-2000)
  • Developed a program in psychomotricity forToronto daycare centre (1996-1997)*
  • Expressive Dance Therapy Training (1990)
  • Bachelor Degree in Dance, Université de la Sorbonne, Paris, France (1990)

formations additionelles / INFO*

  • Mindfulness (2014 + 2015)
  • Connexion bébé (2011)
  • Approches narratives thérapeutiques (2010)
  • Formation pour les professionels qui travaillent à domicile pour les familles à hauts risques (Jun 2009)
  • Certificat en intervention auprès des enfants avec syndrome d'autisme (Août 2005)
  • Analyse appliquée et support positif du comportement, formation et supervision (1999-2007)
  • Thérapie par le jeu, Kingston, Ontario (1998-2000)
  • A développé et offert un programme de psychomotricité dans les garderies de Toronto (1996-1997)*
  • Formation en Psychothérapie par la danse et expression primitive (1990)
  • DEUG (Diplôme d'étude Universitaire général) en Danse, Université de la Sorbonne, Paris, France (1990)